Informatie Audits / Informatie Aankopen
Vergelijk uw informatiebehoeften met de vele bestaande bronnen.
Er zijn heel veel informatiesystemen en er zijn nog veel meer informatieaanbieders, om nog maar niet te spreken over dat enorme internet. In de praktijk blijken er veel contacten te bestaan tussen informatieleveranciers en mensen in een bedrijf. Aanbieders van informatiesystemen zien iedere medewerker van uw bedrijf als potentiële klant.
Als er geen informatieafdeling is die de zaken centraal regelt, blijkt er vaak ook geen overzicht te zijn van wie welk systeem, blad of bron gebruikt of betaalt. Medewerkers werken meestal met verschillende (afdeling)budgetten, waar informatieaankopen op allerlei posten weg kunnen worden gezet en dus niet meer als zodanig herkenbaar zijn. Er zijn bedrijven die hierdoor denken dat ze helemaal niets aan informatie uitgeven.
We hebben ook meegemaakt dat leveranciers hun product op die manier aan meerdere mensen binnen één bedrijf konden verkopen zonder dat aan hun klanten te melden. Op deze manier wordt u onnodig op kosten gejaagd.
Met een informatie audit in uw bedrijf worden de verbanden en aankopen zichtbaar gemaakt. We doen dit om :
Ook kunnen we zo laten zien wat er ontbreekt in uw informatievoorziening. Wat zijn de beste opties om dit op te lossen en wat zijn de kosten. Als u dat op prijs stelt zullen we opnieuw onderhandelen met uw informatieleveranciers.
‘Er zijn heel veel informatiebronnen’ |
In veel organisaties bestaat geen overzicht van
|
Wij bieden advies en ondersteuning bij keuze en aanschaf van informatiebronnen. We kunnen u ook adviseren, ondersteunen en begeleiden bij de opzet en inhoud van uw intranet. Als u uw informatievoorziening op orde wilt brengen en er zoveel mogelijk uit wilt halen, neem dan contact met ons op.